Obserwatorzy

środa, 17 lutego 2016

Paznokcie na poziomie

 Cześć :) Dziś chciałam powiedzieć kilka słów o książce Paznokcie na poziomie Marzeny Kanclerskiej, która wygrałam w rozdaniu u Joanny Redy. Co zawiera biblia manikiuru? Zapraszam do oglądania :)


 Paznokcie na poziomie to prawdziwa biblia manicuru! Ombre, Gradient czy Combo? Spraw, aby paznokcie wyróżniały Cię w tłumie! Marzena Kanclerska właścicielka salonów Nail Spa oraz „manicurzystka gwiazd” podzieli się z Tobą swoimi radami na temat pielęgnacji dłoni i malowania paznokci. Książka zawiera ponad dwadzieścia oryginalnych i kolorowych stylizacji oraz tutoriali. Dzięki nim samodzielnie stworzysz manicure gwiazd. Bez potrzeby wizyty w salonie! Przedstawienie stylizacji w formie „krok po kroku” sprawi, że malowanie paznokci stanie się proste jak nigdy wcześniej, a ty olśnisz znajomych swoją kreatywnością.
 
To opis książki ze strony wydawnictwa. Więcej informacji możecie znaleźć na stronie wydawnictwa REA-SJ lub na facebooku. 


 Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy pielęgnacji paznokci, dłoni, diecie, narzędziach do manikiuru, a także pokazuje jak krok po korku zrobić pełny manikiur. Druga część to stylizacje, zdobienia, sposoby ich wykonania.


Z pierwszej części możemy się dowiedzieć jak pielęgnować nasze dłonie i paznokcie, jakie są podstawowe zasady tej pielęgnacji, jak zrobić domowe spa, jaką dietę stosować, ale także np. jak jest zbudowany paznokieć i jakie pełni funkcje, jakie problemy mogą być z paznokciami. Opisane są kształty paznokci, narzędzia potrzebne do manikiuru, ich rodzaje i zastosowanie oraz 10 kroków jak samodzielnie wykonać manikiur. Są to takie podstawowe informacje, z którymi warto się zapoznać, przedstawione w lekki i przyjemny sposób. Sama dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy, które na pewno wprowadzę do swojej pielęgnacji :)







W zdobieniu paznokci jestem amatorką, uczę się przede wszystkim z tutoriali na yt i z blogów. Nie twierdzę, ze zdobienia, które robię są piękne i trzeba je podziwiać, wiem, że dużo się jeszcze muszę nauczyć i do profesjonalizmu mi jeszcze bardzo daleko, ale ja po prostu lubię to robić :) Dla osoby początkującej w zdobieniu paznokci druga część książki może być ciekawa i pomocna, dla mnie jednak jest trochę nudna. Większość przedstawionych stylizacji robiłam już wcześniej. Część zdobień polega po prostu na wyborze kolorów lakierów, których użyjemy. I tak mamy combo, pastele, klasyczny mani (przedstawione są kolory klasyczne). Oprócz tego są tu takie zdobienia jak kawior, naklejki, outline, panterka, polka dot (czyli zwykłe kropki), folia, cyrkonie, mani ślubny, zimowy czy wodny. Razem jest 31 stylizacji. 


Co ciekawe autorka przedstawia inny podział na gradient i ombre. Otóż twierdzi, że ombre to cieniowanie poziome, a gradient pionowe. Nie spotkałam się wcześniej z takim rozumieniem.

                                                                          Gradient

Ombre


Każde zdobienie to krótki opis, wszystko, co jest potrzebne do wykonania mani oraz sam sposób wykonania. Według mnie sposób wykonania nie we wszystkich zdobieniach jest prosty i zrozumiały. Np. rzy rewersie jest informacja, że trzeba paznokieć pokryć lakierem tak, aby u nasady paznokcia pozostał niewielki trójkąt. Niby ok, ale to wcale nie jest takie proste, zwłaszcza dla początkujących.

 



 Przykładowe zdobienia z Paznokci na poziomie
 
 Combo

 Naklejki

Manikiur Valentine

Manikiur francuski Chevron

Polka Dot 

Halloween




 Autorka uważa, że tradycyjny french jest już niemodny i lepiej postawić na jego nowsze wariacje (propozycja poniżej). Ja natomiast uważam, że ten zwykły french to już klasyka, która nigdy nie wyjdzie z mody tak jak np. mała czarna czy czerwone usta. A jakie jest Wasze zdanie? :)



To chyba tyle. Pokazałam tylko niewielki fragment książki. Myślę, że warto się z nią zapoznać, zwłaszcza ze względu na pierwszą część, druga nie powala, ale dla osób początkujących może być ciekawa. Od siebie dodam, że książka jest bardzo ładnie wydana, dobrze prezentują się wszystkie zdjęcia, ogólnie mówiąc cieszy oko :)

Mimo wszystko cieszę się, że ją mam i że mogłam ją przeczytać. Znacie może tę książkę? 

Pozdrawiam :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa książka można się z niej wiele dowiedzieć na temat zdobień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, zwłaszcza jeżeli ktoś zaczyna od zera :)

      Usuń
  2. Ah ja mam mieszane uczucia, obecnie widzę na instagramie mnóstwo zdobień na pokazy mody, które według mnie są słabe :/ Niby robione przez wielkie nazwiska i marki a moim zdaniem początkująca lekierowa maniaczka byłaby w stanie zrobić coś lepszego ^^ Myślę, że książka fajna, tak jak piszesz dla początkujących. Osoby malujące paznokcie z zamiłowaniem od paru miesięcy / lat same wyrabiają sobie sposób na dbanie o nie i tworzenie nail artu :) Odwieczny spór ombre czy gradient widzę nigdy nie zniknie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) czasem za modą nie można nadążyć :D Spór o ombre i gradient chyba faktcznie nie znikni :)

      Usuń
  3. Ombre serio tak pisze w książce przecież to też gradient tylko w innym ułożeniu :O

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.

Za każdy komentarz bardzo dziękuję, są dla mnie bardzo ważne. Jeżeli blog Ci się spodobał, zapraszam do obserwacji. Nie musisz zostawiać linków do swojego bloga,, zostaw po sobie ślad, a na pewno do Ciebie zajrzę.

Pozdrawiam:)